Aguila Mirko

Ayahuasca : Wizualna muzyka z plemienia Shipibo z Amazonii – Komunia z nieskończonością



Wiele wydarzyło się w moim życiu, po powrocie z puszczy Amazońskiej. Jest tak, jakby sama Natura budowała moje życie. Lecz nie jest tylko, tak pięknie i cudownie jak myśli większość. Wydarzyło się też dużo mocnych przeżyć, strat (nie tylko materialnych bo w wypadku samochodowym skasowałem swój samochód) Powtarzam jesteśmy przede wszystkim istotami ludzkimi i dlatego, otoczenie, ludzie i wszystko co nas otacza, ma wpływ na nasze życie, bo jesteśmy częścią całości a tym samym całością siebie. Źródłem tych wszystkich negatywnych energii jakie powstały, jest zazdrość, żal, zawiść, itd., powodując często te wypadki i tragedie, które się dzieją.

Miałem sen, który skłonił mnie aby wyrzucić na papier, to co teraz piszę. Jest to kierowane do tych „pseudo szamanów”, którzy kierowani osobistymi korzyściami zarabiają na krzywdzie innych ludzi, siebie samego a przede wszystkim prostych ludzi z puszczy Amazońskiej. Dlaczego? Pytacie, bo przez chytrość powodują, że niektórzy z tych prostych ludzi, pełnych czystej energii z puszczy Amazońskiej „Curanderos”, wpadają w chorobę „pieniądza” i psują swoją energię. Smutne to jest, ale kiedy Oni opuszczają po raz pierwszy swoje miejsce zamieszkania, są na to narażeni (znam konkretne przypadki)i to właśnie wykorzystują te „pseudo uduchowione” istoty ,do manipulowania nimi, aby mieć większą kontrolę i korzyści materialne. Jak? Wkładając zasłonę banknotów tuż przed nosem takiego prostego człowieka. Nie chcę obrażać nikogo, każdy sam wie kim jest, kiedy siedzi w domu w ciszy i natłoku myśli, które uderzają w jego sieć mózgową.

Chciałbym opisać w prosty sposób, o co właściwie chodzi w ceremoniach Ayahuasca, nie z powodu wymądrzania się, czy udawania jakiegoś mądrego znawcę, ale z powodu potrzeby podzielenia się z moimi doświadczeniami i skromnej wiedzy zdobytej podczas pobytu na tamtych ziemiach. Chcę spróbować połączyć tamten sposób myślenia, bytu i kosmowizję z tutejszym światopoglądem.

Podstawą skomplikowanych wzorów geometrycznych o wielkiej złożoności wyświetlanej w sztuce ludzi Shipibo, jest koncepcją całej ich magicznej rzeczywistości, która może podważyć zachodnie dziedzictwo językowe i racjonalny umysł.

Te wzorce są bardziej niż wyrazem jedności stworzenia, zdolności wymienialności światła i dźwięku, zjednoczeniem lub łączeniem dostrzeganych przeciwności, jest dialogiem lub komunią ze światem duchowym i energiami lasu tropikalnego.Sztuka wizjonerska ludu Shipibo przynosi ten paradygmat w formie fizycznej. Można to nazywać „wizualna muzyka”.

Ludy Shipibo stanowią jeden z największych grup etnicznych w peruwiańskiej puszczy Amazońskiej. Te grupy etniczne mają swoje własne języki, tradycję i kulturę.Ludy Shipibo są rozłożoną społecznością na terenie regionu Ucayali/Pucallpa wzdłuż rzeki Ucayali. Są one wysoko – uznaną społecznością w Amazonii Peruwiańskiej, jako mistrzowie Ayahuasca, przez wielu aspirujących szamanów Ayahuasqueros i badaczy regionu Shipibo, do nauki języka, pieśni i znajomość medycyny roślin.

Całe malarstwo tkanin, hafty, sztuka i rzemiosło jest wykonywana przez kobiety.
Od najmłodszych lat matki i babcie inicjują kobiety Shipibo w te praktyki. Kobieta Shipibo, opowiadała mi:..”kiedy byłam młodą dziewczyną, moja mama wycisnęła krople jagody piripiri w moje oczy, żebym miała wizję projekty. To odbywa się tylko raz i trwa całe życie”…

Projekty skomplikowanych wzorów Shipibo maja swoje korzenie w świecie nie-oczywistym i niepojętym w duchu lasów deszczowych i wszystkich, którzy tam mieszkają. Projekty są przedstawiają Kosmicznego Węża, Anaconda, Wielką Matkę, stwórcę wszechświata o nazwie Ronin.Dla Shipibo skóra Ronin ma promieniowanie, elektryzujących drgań światła, kolor, dźwięk, ruch i jest uosobieniem we wszystkich możliwych kierunkach
i wzorów przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Projekty malarstwa Shipibo są kanały lub przewody do tego multi-sensorycznej fuzji wibracyjnych form, światła i dźwięku. Chociaż w zachodnim kręgu kulturowym wiadomo, że geometryczne wzory są ograniczone w granicach materiału tekstylnego lub ceramiki. Dla ludu Shipibo wzory wykraczają daleko poza te granice i przenikają świat.

Jednym z wyzwań dla zachodniego umysłu jest poznanie relacji między wzorami Shipibo a muzyką. Ludy Shipibo mogą „widzieć” piosenkę lub zaśpiewać patrząc na wzory i odwrotnie malować wzór słuchając piosenkę lub muzyki. Pewnego razu byłem świadkiem jak dwie kobiety Shipibo malowały duży ceramiczny uroczysty garnek zwany Mahuete. Garnek miał wysokość prawie 1 1/2 metry i miał średnicę około jednego metra, każda z tych kobiet Shipibo nie mogła zobaczyć, co namalowała druga, ale oba gwizdały tę samą piosenkę, a kiedy skończyły, obie strony złożonego wzoru geometrycznego, były identyczne i idealnie dopasowane z obu stron.

Projekty Shipibo są tradycyjnie wykonywane w naturalnej bawełny, lub barwione korą mahoniu (zwykle trzy lub cztery razy), który daje charakterystyczny brązowy kolor. Malują z ostrym kawałkiem „chonta” (czyta się „czonta”- bambus)) lub żelaznym gwoździem, namaczając w soku z zmiażdżonych jagód Huito, który zamienia się w brązowo-czarnoniebieski kolor , wystawione na działanie powietrza.Każdy z projektów jest wyjątkowy, nawet te bardzo małe kawałki i nie mogą być komercyjnie lub produkowane masowo. Kiedyś pewna kobieta „business wóman” chciała zamówić dwadzieścia tysięcy tkaniny z tym samym wzorem. Zamówienie nie mogło być zrealizowane, bo Shipibo po prostu nie mogły zrozumieć pojęcia replikacji identycznych wzorów.

Shipibo Wierzy, że nasz stan zdrowia (w tym fizyczne i psychiczne) zależy od równowagi związku umysłu, ducha i ciała. Jeżeli powstaje jakąś nierównowaga pod wpływem emocji, np. zazdrości, nienawiści, gniewu, powoduje to negatywnego wpływu na zdrowie tej osoby. Szaman będzie przywracał równowagę śpiewając Ikaros, które są wzorem geometrycznym harmonii, która objawiła się poprzez dźwięk w ciele człowieka.
Curandero w efekcie przekształca kod wizualny w akustyczny kod.

Kluczowym elementem tego dialogu magicznego z energii, która przenika tworzenie i jest osadzony w projektach Shipibo, jest praca Curandero lub muraya (Shipibo) z Ayahuasca. W głębokim transie Ayahuasca, objawia szamanowi geometryczne świetliste wzory energii. Te nici dryfują w kierunku ust szamana, gdzie tworzą się piosenki lub Ikaro. Ikaro jest kanałem dla wzorców stworzenia, które następnie przenikają ciało pacjenta szamana przynosząc harmonię w formie geometrycznych wzorów, które równoważą ciało pacjenta.

Zakres wokalu Curandero Shipibo kiedy śpiewają Ikaros jest niesamowity, mogą one wynosić od najwyższej falsetem w jednej chwili, a następnie łagodny jak melodyjna kołysanka. Osobiście z mojego doświadczenia, poznałem to uczucie, że każda komórka mojego ciała unosi się i jest objęta w wszechogarniającej konsolidacji drgań, nawet powietrze wokół mnie wibruje w rezonansie akustycznym z nauczycielem Icaro. Curandero wie, kiedy lekarstwa są tak pełne, że wzór jest wyraźnie odmienny w ciele pacjenta. To zajmuje kilka sesji, aby to zakończyć, a po ukończeniu, geometryczne wzory lecznicze, są osadzone w ciele pacjenta, jest to tzw Arkana. Model wewnętrzny jest oceniany, aby był trwały i chronił duszę osoby. W istocie, terapia Shipibo jest stosowaniem projektu wizjonerskiego w odniesieniu do odbudowy otoczki energetycznej, curandero leczy swojego pacjenta poprzez wykorzystanie projektu wizjonerskiego, każdy człowiek czuje się duchowo przesiąknięty i nasycony wzorami.

Curandero leczy jego pacjenta poprzez wykorzystanie utworów-wzory, które nasyca ciało pacjentów i powstają aby wyprostować energie fizyczne i psychiczno-duchowe wygiętych, przywracając harmonię do systemu somatycznego, umysłowego i duchowego pacjenta. Te projekty są trwałe w duchu osoby nawet po śmierci.

Chociaż nie jest to łatwe dla człowieka z zachodu wchodzić i zaangażować się ze światopoglądem Shipibo, który został opracowany odlegle od naszych struktur językowych i modeli psychologicznych, istnieje język symboliczny wyrafinowany i skomplikowany będący podstawą osadzone w tych geometrycznych wzorach.

Podstawowe wzory projektów Shipibo są kwadraty, romby, ośmiokąty i krzyż. Symetria wzorców pochodzących od centrum (co jest naszym światem) jest reprezentacją świata zewnętrznego i wewnętrznego, mapa kosmosu.Krzyż przestawia południową konstelację Krzyża, który dominuje w nocne niebo i dzieli kosmos na cztery ćwiartki, skrzyżowaniu ramion krzyża znajduje się w centrum wszechświata,a staje się Kosmicznym Krzyżem. Kosmiczny Krzyż reprezentuje wiecznego ducha osoby i jedności zasad męskich i żeńskich, sam cykl życia i śmierci. Przypomina nam o wielkim akcie prokreacji, nie tylko wszechświata, ale także ludzkości i naszą indywidualną jaźń.

Te mniejsze płynące wzory w geometryczne kształty są energia promieniowania Kosmicznego Węża, który włącza się w ten sposób, stale tworząc wszechświat, więc porusza się. Kręgi są ​​często bezpośrednią reprezentacją Kosmicznej Anacondy, a w kręgu sama w sobie jest centralnym punktem stworzenia.

Istnieje wszechświat harmonicznych drgań, z którym ludzka zbiorowa nieświadomość była zawsze w komunii. Nasz skok ludzki do dawne rytmy kosmosu. Tradycyjne sposoby Shipibo i innych ludów tubylczych nadal odzwierciedlają główny rytmem, a ich opinia o uniwersalnych siłach, jest naprawdę komunią z nieskończonością.

1 Orzeł Mirko


3 kwietnia 2012, 00:47


4 komentarze


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
LEGENDA O AYAHUASCA

Pod wpływem wielu komentarzy i pytań od przyjaciół, związanych z Ayahuasca, którzy przeczytali, na blogu post o : PODRÓŻY DO...

Zamknij